mia-

Alla inlägg under december 2010

Av Mia - 27 december 2010 17:57

Ojoj har tokjobbat i en veckas tid. Känns i kroppen.


Försökte träna på dansmattan nu i em. Men det var trögt. Ojoj inget flås alls och ingen styrka i kroppen.

Får se om jag hinner med att simma lite i morgon. Skulle nog behöva det.


Annars var det en bra jul. Var hos mamma på em med god mat och paket. Sedan blev det att jobba. Tur att man har så goa arbetskamrater. Hade en riktigt trevlig jul på jobbet.


Nu blir det att dega i soffan.


ska försöka hinna fixa Flisans rum innan hon kommer hem i morgon.

Av Mia - 19 december 2010 17:31

Ojoj


Hade lite extra energi så jag skuttade upp på dansmattan. Tog hantlarna i händerna och tok körde en stund. Fattar inte att jag orkar med så mycket. Visst jag blir trött men inte som tidigare. Nu orkar jag mycket mer.


Har vart i stallet i dag i 6 timmar knatat runt i snö och i ridhuset kanon bra träning det också. Äta lite sedan hoppa upp på dansmattan.


Nu fryser jag iallafall inte längre haha.


Testade mina gamla ridbyxor igår och de passade. Så snart ska det ridas igen. Ska bara ta bort ca 15kg till. Men det går nog av bara farten. Är så satans taggad.


Imorgon funderar jag på att gå o simma på morgonen. Ska ju jobba på natten. Då kan jag sova hela dagen om jag känner för det.

Tisdag blir det också jobb. Och kanske ett pass vattengympa innan jobbet. Vore så skönt.

På onsdag får jag sällskap till vattengympan. Ska bli väldigt trevligt. Är alltid kul med lite sällskap, går så mycket lättare då.


Nu ska jag surfa runt en stund innan jag ska ut i snön igen.

Av Mia - 18 december 2010 17:07

Det är helt otroligt. Jag gör framsteg varje dag.

Är så satans stolt över mig själv!!!

 

Har ätit middag med goda vänner 2 dagar på raken. Och jag har hållt ner potionerna till ett minimum. Äter på mindre tallrik bla.

Anna åt skumtomtar igår. Jag smakade inte ens. Hade det vart för några månader sedan hade jag hjälpt till att sluka rubbet.... 

 

Men igår nådde jag ett mål som jag hade till slutet av vintern.

När vintern var slut skulle jag kunna ha min jobb jacka. Den har vart förliten ca 20 cm kvar för att kunna få ihop dragkedjan.

 

17/12 2010 passade den. Jag bara knäppte i hop den.....

HELT OTROLIGT!!!!!

 

Det är så otroligt farsinerande att se så otroliga framsteg hela tiden. Hur kan det gå så här fort.

 

Startade den 8/11 2010

Ska se hur mycket jag klarar av att tappa på 6 månader.

8/5 2011 ska bli en intressant dag.

 

8/11 - 14/12  -14kg

 

Längtar till vågen nästa vecka.

 

 

Av Mia - 17 december 2010 17:08

Ojoj nu är entligen helgen här. Har jobbat 4 nätter på raken denna vecka. Känns i kroppen nu. Shit vill inte vakna. Hade veckarklockan på 15 idag. Men känner mig fortfarande inte vaken.

Går magsjuka på jobbet, som överallt. Hoppas jag klarar mig. Borde jag göra, är ju inte sjuk än...... men men


Har tränat måndag tisdag och onsdag denna vecka. Känns kanon.


Vart på 2 vattengympa pass. Fick tillomed med mig underbara Heike i onsdags, verkade som att det gav mersmak för hennes del. Det är kul och sköööönt.


Fan vad mycket smidigare jag är i kroppen. Orkar så mycket mer. Är så mycket starkare. Känns kanon...


Nu väntar jag på anna. Vi ska ha en snacka skit kväll. I morgon blir det att träffa Alex för lite mer skitsnack.


Blir nog inte så mycket träning i helgen. Men jag behöver nog vila.


Har jag energi så blir det vattengympa på måndag.

Men onsdag blir det garanterat vattengympa. Då får jag sällskap YAY

Av Mia - 13 december 2010 17:30

Nu har 6 veckor gått sedan jag började träna och lägga om kosten.

Var är då resultatet?


 

 

12kg

 

 

 

Jag har gått ner 12 kg på 6 veckor.Det går inte att beskriva lyckan.

 

Hur jag tappade de sista 4 är nästan lite svårt att förstå, då jag knappt har tränat någe. Har jobbat som en tog och massa annat har kommit i vägen. Men idag blev det en simtur, då passade jag även på att väga mig....

 

Nu jävlar ska 12 kg till bort... hahaha

 

Jag har även fått papper idag på att alla värden såg bra ut när jag var hos farbror doktor. Så remiss till op är skickad till kirurgen. Får vi se vad som händer här näst.

 

Lyckan är total!!!

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards